Sök:

Sökresultat:

620 Uppsatser om Volvo Cars - Sida 1 av 42

Utformning av webbportal för tjänstlediga medarbetare vid Volvo Cars Engine och utexaminerade elever från Volvogymnasiet

This report describes the development of a web site for co-workers on leave of absence at Volvo Cars Engine AB and graduated students at Volvo Upper Secondary School in Skövde. The aim of the web site is to be a complement to existing communication channels in the promotion of the contact between the target group and the company. The work was divided into two parts; the first consisting of a preliminary study used to identify the information which the target group finds absent in their absence from their place of work/school, and the second part consisting of the development of a proposition of content layout and web site design. The finished proposition was presented along with a couple of alternatives for the technical implementation. The information department at Volvo Cars Engine AB in consultation with Volvo Cars IT will carry on the implementation, administration and further development of the proposed solutions..


Hur elpris och värmelast påverkar fjärrvärmesystem : fallet Göteborg Energi och Volvo Cars

Rapporten betraktar energisystemen vid Göteborg Energi (GE) och Volvo Cars, Torslanda. De två systemen integreras som ett system och inverkan av olika åtgärder betraktas. Huvudsyftet är att minska systemkostnaden för det totala systemet.Arbetet är genomfört med kraftbonusmetoden, en marginalsyn på el där all ny elproduktion beräknas ersätta kolkondensproducerad el. Allokeringen för utsläpp vid kraftvärmeproduktion är också beräknad med kraftbonusmetoden.För simulering har optimeringsprogrammet Modest använts. En konstruktion av datormodeller av energisystemen vid Göteborg Energi och Volvo Cars har gjorts.


Senior Concept Vehicle

We can see an increasing middle age population in large parts of the world. People are healthier when they retire than they were before. As people grow older, physical and mental changes occur that can make the use of cars more complicated. The possibility to travel by car is important for many people to keep the connection with the society and to feel independent. How can Volvo Cars face the needs of this growing target group?The purpose of this project is to make a car concept that responds to those needs, it is therefore important to maintain the values of Volvo Cars.

Energisystemanalys : Volvo Cars Uddevalla

Den här rapporten är ett examensarbete utfört för Volvo Cars Uddevalla vid Linköpings tekniska högskola. Vår uppgift har varit att hjälpa Volvo Cars Uddevalla med att starta arbetet med energieffektivisering. Det gör vi genom att undersöka vilka möjligheter till energieffektiviseringar som finns för att minska framförallt elanvändningen. Vi har föreslagit ett antal effektiviseringsåtgärder genom att titta på de mest energiintensiva processerna på fabriken och målet för elanvändningen är att minska den med 50 procent.Effektiviseringsåtgärderna har tagits fram genom att leta systemfel, som i princip alltid finns inom ett företag, och genom att undersöka om icke elspecifika processer kan konverteras till bränslen. Det är framförallt stödprocesserna som undersökts eftersom det oftast är bland dem de största systemfelen finns.En uppskattning har slutligen utförts för hur stor energianvändningen blir efter genomförda förändringar.

Abrasiv nötning av polymerer tillverkade genom 3D-skrivning

Volvo Cars in Skövde manufacture and assemble Volvo engines. When attaching the ignition coil to all 4-cylinder engines, a special mounting tool is required. This mounting tool is currently manufactured from injection-molded polyoxymethylene (POM), a thermoplastic. It has been noted that the life span of the tool is shortened as a result of abrasive wear that occurs during the attachment process of the ignition coil.An investigation of the possibility of manufacturing the mounting tool with a 3D-printer is undertaken in cooperation with ÅF, a consultant to Volvo Cars. A literature study is first presented to introduce broader knowledge on the subject.

Åtgärder till varslade : en effektutvärdering av extrainsatta utbildningsinsatser till varslade vid Volvo Cars och dess underleverantörer 2008/2009

Vilka effekter ger särskilda insatser till personer som är uppsagda till följd av varsel? Denna uppsats syftar till att undersöka effekterna på återgång till arbete av extra-insatta utbildningar som syftade till omställning vilka fanns tillgängliga för de som varslades vid Volvo Cars och dess underleverantörer 2008/2009. Effektutvärderingen utgår ifrån överlevnadsanalys där projektgruppen matchas mot en kontrollgrupp bestående av samtliga övriga varslade i Sverige. Resultaten visar att gruppen som tog del av utbildningsinsatserna hade signifikant långsammare återgång till arbete jämfört med en matchad kontrollgrupp..

Dokumenthantering i företag och organisationer: En fallstudie på Volvo Cars i Uddevalla

The aim of this thesis is to map the current internal information flow at Volvo Uddevalla, to detect obstacles in the flow and to find out how these obstacles can be avoided. The aim is also to describe how a corporation, in this particular case Volvo Uddevalla, creates knowledge and use information. The study is performed in order to create a base for the coming implementation of a new information standard. The method used is conducting an information audit investigating the current management of documentation according to the changes that have to be made to carry out the claims from the standard. The investigation is made by way of interviews with 16 of the employees at Volvo Uddevalla.

Volvo Cars servicestrategi för eftermarknaden

Demands on businesses are constantly increasing and the competition in the market-place is becoming ever tougher. To gain the long-term confidence of customers, not only the best businesses, but also the best supply chains are required.Volvo Cars is experiencing a changing competitive situation and their retailers are having trouble stocking the right spare parts. Shorter product life cycles and the growth of Volvo?s product program result in an increase in the number of spare parts to be stocked. In order to adapt to market trends and meet customer demands, Volvo has developed the LDC model, establishing a number of regional warehouses in strategic locations in Sweden, de-signed to supply spare parts to the regions? retailers through so-called Vendor-Managed In-ventory (VMI).The purpose of the study is to examine Volvo personbilar Sverige?s (VPS) motivation for a modified customer-service strategy through LDC.

Kommunikation i förändringsarbete : vilken roll spelar kommunikation för chef och ledare i en LEAN förändring

Examensarbetet inleddes med en förstudie där olika förbättringsområden inom organisationen identifierades. Kommunikation i praktiken kan liknas vid ett förstärkningsverktyg vilket påverkar de vanligaste faktorerna för ett lyckat förändringsarbete. Idag måste en ledare och chef vara kommunikativ och det fungerar inte längre med att peka med hela handen. Medarbetarna måste förstå sin chef och ledare och det måste finnas ett samspel mellan dem. För att chefer och ledare ska styra förändringsprocessen behövs kommunikation.Syfte med examensarbetet är att undersöka hur kommunikationsprocessen kan användas som styrmedel mot en social förändring.

IT i bilen : En fallstudie av ubikvitär datorisering

This paper aims to study the possibilities and challenges the car industry has to face with applying information technology in cars. The goal is to describe and analyse all the existing technology in the cars out on the market today as well as future possible technologies in cars. By interviewing people who has been working or are working with information technology in cars, we aim to clarify the obstacles and opportunities in the process of implementing informatics in cars. With this knowledge we want to learn more about Ubiquitous computing and how humans interact with Ubiquitous computers today and will be interacting in the future. Technology has a rapid development pace and we find it interesting to examine how the car industry can keep up with the rapid development pace of technology. .

Framtagande av OEE-mall

At Volvo Cars Torslanda's paint shop there is a requirement to in a fast and effective way get an overview of the plants capacity. Therefore a capacity template was constructed as a tool for the engineers at Volvo several years ago. This template has during the years become complicated and outdated. Thus this thesis work will resort as a new capacity template, built from scratch. The new template has been built up based on requirements from Volvo and the concept of OEE (Overall Equipment Effectiveness).

Testmetodik för vintertestning av el- och hybridfordon

With gas prices persistently rising, electric and hybrid vehicles are getting more and more common and in recent years several new electric cars have evolved on the market. Although the energy consumption and low emissions are a huge benefit of the electric cars, they inevitably suffer from high prices, short range and time consuming recharging periods. To be able to withstand the competition it is important that electric vehicles not only can withstand general were and tare, but also the harsh conditions that ordinary cars is exposed to in daily usage. The purpose of this project is to develop a test methodology which replicate situations that could appear in daily usage of electric or hybrid cars and to understand the problems related to usage of electric cars in winter conditions. This paper also discusses the major differences between hybrid cars and electric cars.

Stomljudsisolering : jämförelse av processmöjligheter

Allt större och större andel företag väljer att presentera och förmedla varor och tjänster via e-handel. En viktig aspekt vid e-handel är att kunden känner förtroende för e-handelsapplikationen och företaget. Denna rapport redogör för vilken inverkan multimediala inslag har för förtroendet av en e-handelsapplikation, vid initialt användande. En undersökning har genomförts med hjälp av en kooperativ utvärdering av fyra e-handelsapplikationer vilka innehåller olika typer av multimediala inslag har.Resultatet av undersökningen visar att multimediala inslag inverkar positivt på förtroendet för e-handelsapplikationer. Däremot finns indikationer på att för hög grad av multimedialt inslag inverkar negativt på förtroendet för e-handelsapplikationer..

1 Nästa sida ->